Teleenciclopedia. Ma dor ochii.

Monday, October 27, 2008

Cand eram mic (din nou, da, am fost si eu mic) nu era mare lucru la televizor. Teleenciclopedia, telecinemateca, gala desenului animat si inca vreo doua dracii. Stateam si cascam ochii in timp ce Pitis sau Sanda Taranu ne explicau cum sta treaba.

Am nimerit intr-o seara cand incepea Teleenciclopedia. M-au durut ochii si dintii. O grafica mai proasta ca aici este rar intalnita. Poate pe la televiziuni locale sau la otv.



Televiziunea Romana este singura care are 3(trei) surse de finantare: buget de la stat, abonamente (de la TOTI prostii care au televizoare) si publicitate. Ai putea spune "Foarte bine. Macar sa faca ceva cu ei." Dar nu. Tot televiziunea asta este renumita prin felul in care fute banii. Programe de doi lei, Marina Almasan(care nu stiu ce mai cauta acolo cu Socaciu invitat permanent) si multe proiecte in care sunt pompate sume enorme. Proiecte ale unor baieti destepti. Care, ba politic, ba pe prietenie, fac multi bani. Ca la stat. Ca nu dau din buzunarul lor.
Mai tin in schema si toti dinozaurii care sunt niste buturugi putrezite in calea evolutiei.

Cand te uiti la TVR ai senzatia, la 70% din programe, ca esti in anii 80-90 si ca ei lucreaza pe un calculator HC85 dotat cu noua unitate floppy disk. Daca ar baga si florile alea (care stateau cate 5-10 minute, pe muzica lui Jean Michel Jarre, pana pregateau ei ce urmeaza) m-as simti in scoala si as striga dupa mama sa-mi dea bani de bomboane Cip si un Brifcor.

Intr-o zi, prin tara, in locuri unde nu se prinde decat Radio Romania Actualitati, am auzit stirile. Aceeasi poveste de anii 80. Ca sa nu mai zic de Ilie Dobre(cred ca el era). Ala care turuie cand comenteaza meciuri - majearupasacatreileiedumitrescucarepaseazasitragecatrepoartaluisilviulungautogooool. Acelasi om citeste stirile de parca are un pumn in gat. Cu punct dupa fiecare cuvant: Echipa. de. handbal. a. sustinut. un. meci. cu reprezentativa. hmmm. din. rusia. ammm. da.
Ce mai cauta ala acolo? Normal, e prieten cu alti dinozauri din conducere.

Gata. Mi-am varsat oful :)

Acum, sa ne-aducem aminte:



(genul asta de grafica il gasim si azi, din belsug, la tvr. Traiasca!)

.

10 comments:

maria said...

totusi marina almasan e neschimbata. e ca atunci cand erai tu mic

robin simion said...

forever young, i want to be forever young... cred ca o sa aiba o pensie... geica, pazea!

Rita said...

Ma, eu chiar mi-am adus aminte de copilarie, pe cuvant ! nu stiu daca tot genericul de la teleenciclopedia e fix ca atunci, dar partea de inceput sigur e - imi amintesc cum "descifram" de la ce vine fiecare litera, jur !
In schimb genericul ala de la "gala desenului" nu-mi placea deloc-deloc ! motanul ala urat, si soarecul ala condamnat la moarte - zau asa ! si, de obicei, dupa asta nici nu prea mai dadeau tom si jerry, asa ca il uram - pe generic - inca si mai tare ! Uite-asa :D

ruxa said...

genericu de la GDA e o bucatica dintr'un vechi film de animatie, misterele parisului. nu e facut in tvr

robin simion said...

ilinca dima, ma refer la grafica, nu la animatie. unde scrie Viorica Bucur si Gala Desenului Animat. Aia e de tot rasul.

robin simion said...

rita, eu eram maniac inmomentul cand auzeam sunetul de la GDA. si asteptam tom si jerry, bugs, duffy

maria said...

aoleu si eu eram fan. sambata la pranz era. veneam singura in casa, fara urletele obisnuite

ruxa said...

sambata la pranz, da. de obicei, doua filmulete. si duminica, dupa lumea copiilor, era un serial. mie mi'a placut arabela cel mai mult.

ina bixade said...

teleenciclopedia- ce frumooos...sanda taranu-ce frumooos...cind eram mai mica decit sint acum:) ma uitam cu mare drag la teleenciclopeia...ce vremuri...fuse si se duse:)

Anonymous said...

eu nu inteleg dc considera unii teleenciclopedia o emisiune de proasta calitate,dar parerea mea este ca acest documentar este facut cu tenta de lectura,daca sunteti atenti e un fel de lectura televizata sii zic asa ptr ca a fost facut in asa fel incat telespectatorii sa poata lectura aceasta emisiune ,ma intelegeti,in loc sa stai sa lecturezi o enciclopedie imensa de 1000 de pagini e mult mai convenabil sa te uiti o data pe saptamanala telenciclopedia si nu are rost sa compary acest serial documentar cu alte programe cum sunt discovery sau altele ptr ca tele enciclopedia are ideea de baza a lecturii ,lectura este cel mai mare avantaj al romanilor chiar daca nu ma credeti, eu zic ca asta e e ideea -lectura-.a fost special conceputa ptr asta nu credeti? uitativa mai atent.esenta documentarului este lectura televizata, atunci dc comentatorii sau lecturatorii ma scuzati vb cu o vce vie colorata,e o lecturare,ptr ca prezentarea sub forma de lectura atrage oamenii si ii face sal indrageasca mai mult astfel devenind mai vizionat si aici vb de poporul roman.lectura e un simbol ptr poporul nostru nu credeti?

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro