Serviciul de Telecomunicatii Speciale ma cauta la adresa

Tuesday, June 22, 2010

Am si eu, ca tot omul care se da blogger, instrumente prin care vad cati oameni intra, la ce ore, cati au intrat si alta data, cati pentru prima data, din ce oras, din ce tara, ce cautari s-au dat pe google si au ajuns pe blogul meu, ce traseu au avut prin paginile lui samd. Una dintre informatiile pe care le vezi este serverul de pe care intra.

Cum ma uitam eu, ieri, pe statistici, am vazut doua cautari succesive pe google: robin simion si robin simion adresa. Dati click sa vedeti captura mai mare.





Sincer sa fiu, robin simion este o cautare frecventa, nu e nimic ciudat. Aia cu adresa mi-a atras atentia si am vrut sa vad ce adresa imi cauta lumea. Si am intrat in detalii. Voila! Era una si aceeasi persoana.














Cele de mai sus se traduc asa: cineva de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale, cu IP 85.120.255.114, a cautat robin simion pe www.google.ro, la 13:20:06. Asta l-a dus direct in prima pagina a blogului. Dupa ce s-a plimbat pe mai multe pagini, la 13:50:11, a cautat robin simion adresa. Asa a mai ajuns pe inca doua pagini.

Oare ce adresa cauta din moment ce se afla deja pe blog? Adresa de mail? Adresa de la birou? Adresa de acasa?

Sa va fac o scurta prezenatre a serviciului inainte de a trece la fapte.

"Serviciul de Telecomunicatii Speciale este organul central de specialitate, cu personalitate juridica, ce organizeaza si coordoneaza activitatile in domeniul telecomunicatiilor speciale pentru autoritatile publice din Romania si alti utilizatori prevazuti de lege. Institutia are structura militara si face parte din sistemul national de aparare.

Telecomunicatiile speciale reprezinta transmisii, emisii sau receptii de semne, semnale, scrieri, imagini, sunete sau informatii de orice natura prin fir, radio, sistem optic sau prin alte sisteme electromagnetice pentru utilizatori aprobati prin lege.

Autoritatile publice ale statului roman in folosul carora functioneaza telecomunicatiile speciale sunt:
- Parlamentul Romaniei;
- Administratia Prezidentiala;
- Guvernul Romaniei;
- Institutiile care desfasoara activitati in domeniul apararii, sigurantei nationale si ordinii publice;
- Administratia publica centrala si locala;
- Autoritatea judecatoreasca:
- Curtea Suprema de Justitie;
- Ministerul Public;
- Consiliul Superior al Magistraturii;
- Curtea de Conturi;
- Curtea Constitutionala;
- Organele de conducere din cadrul organismelor guvernamentale si al unor organisme neguvernamentale de interes national.

Telecomunicatiile speciale se caracterizeaza printr-un grad inalt de protectie si confidentialitate. Activitatea Serviciului de Telecomunicatii Speciale este organizata si coordonata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii. Controlul asupra activitatii institutiei se exercita de catre Parlamentul Romaniei, prin comisiile pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala ale celor doua Camere."

Treaba e simpla. Cineva de la STS a cautat pe google informatii despre mine. In ce scop? Mi-e greu sa spun din moment ce nu ma simt vinovat de vreo fapta care ar putea atrage supravegherea mea de catre un serviciu.

Si, sa fim seriosi, daca un serviciu secret si serios (mai ales unul care este specializat in mijloace de comunicare) ar vrea informatii despre mine, nu le-ar cauta pe google. Si nu le-ar cauta asa incat sa se vada numele institutiei. Si nu le-ar cauta asa incat sa se vada IP-ul real. Pentru ca, odata ce a facut asta, informatiile astea devin publice. Si un copil care are notiuni minime de blogging stie sa se uite in statistici. De la www.trafic.ro pana la www.statcounter.com. Sau pe propriile statistici daca domeniul pe care se afla blogul este cumparat.

M-am mai gandit ca ar putea fi cineva cunoscut care vrea sa imi gaseasca blogul. Dar de ce sa-mi caute adresa cand ma poate intreba? Poate nu am inteles eu ce adresa cauta.

Concluzia este neclara. Daca ma mai cauta domnul/doamna de la STS, il/o invit sa-mi gaseasca adresa pe cai oficiale daca vrea sa vorbim. Sau sa-mi identifice numarul de telefon si sa ma sune, ca le spun eu adresa. Nici aia nu e un mare secret pentru un serviciu secret. :))

Deci? A fost folosit un calculator al STS intr-un scop oficial sau intr-un scop privat? Ma intreb ce s-ar intampla daca as face o cerere scrisa in care sa solicit informatii.

UPDATE: Am aflat noutati: STS furnizeaza si internet pentru institutiile statului. Se pare ca e cineva de la APIA (Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura) ma cauta si imi vrea adresa. Poate am rupt vreun mar de unde nu trebuia? M-am tavalit in lanul de grau nepotrivit? Oi fi folosit motorina destinata agriculturii?

5 comments:

Bond, James Bond :) said...

Name: gw1.apia.stsisp.ro
Address: 85.120.255.114

E putin gresit ce-ai spus tu. STS mai face si pe ISP-ul, si cam tot ce inseamna institutie publica are si o legatura la Internet prin STS. In cazul tau cineva de la APIA (agentia de plati si interventie pentru agricultura) a intrat pe pagina ta.

Toti suntem putin paranoici. La tine cred ca se trage de la guacamole. :)

robin simion said...

Tare! Nu stiam ca face si pe ISP-ul. Dadusem un lookup si nu-mi sarise in ochi treaba cu APIA.

Tot nu se pupa chestia cu cautatul adresei. Crezi ca ma vrea cineva? :))

Gmx said...

Si eu am scris un post cu acelasi subiect..Chiar ma mira ce anume cauta STS pe blogul meu..

Anonymous said...

Dar nu s-ar putea ca in cercul tau de prieteni sa fie un amarat angajat la APIA?

robin simion said...

sigur ca s-ar putea, dar ar fi banal :)))

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro