La Spitalul Floreasca medicii cer bani ca cersetorii

Tuesday, June 1, 2010

O doamna de vreo 70 de ani a avut o fractura. Si a fost dusa la Spitalul Floreasca. Cei care au insotit-o au spus ca nu s-au simtit niciodata in viata mai umiliti ca acum. Sa nu omit: cei doi sunt medici. Li s-au cerut bani la modul cum o fac cersetorii pe strada: insistenti si numai despre asta vorbesc.

Pentru operatie s-au cerut peste 1000 de euro. Li s-au dat vreo 2500 de lei si au strambat din nas. Cand au fost rugati sa ii schimbe pansamentul, reactia a fost asta: stati sa vina colegul nu-stiu-care ca aveti o datorie la el ca nu a primit nimic. Si a urmat o poveste-cearta cum ca ei lucreaza toti in echipa si trebuie sa primeasca toti bani.
Se pare ca la Spitalul de Urgenta Floreasca nu exista vreun serviciu medical la care sa nu fii nevoit sa dai bani. Si pentru care sa nu ti se ceara in mod expres si arogant. Pentru transport cu caruciorul cu rotile - 20 de lei. Pentru schimbat lenjerii, pansamente - 20 de lei.

Am auzit de la un prieten acum cativa ani ca i-au cerut bani pentru nasterea sotiei. A spus ca are x lei la el. Nici nu erau putini. Reactia medicului a fost: o s-o cam doara, n-o sa aiba dilatatie ca lumea. Il omoram.

In momentul in care un medic, un brancardier sau o asistenta mi-ar cere bani la modul asta as avea o problema. Primul instinct ar fi sa-i dau un pumn sa-i rup capul de pe umeri. Si dupa aia sa-l joc in picioare. Daca trec peste instinctul visceral ii spun sigur ca da, chiar voiam sa va rog sa va dau niste bani sa fie totul bine. Ii fac flagrant si-l bag in puscarie. Dupa care o sa rog un baiat gras, agramat si cu penisul mare sa-i explice cum sta treaba. Daca e femeie, o sa o rog pe cea mai grasa tiganca sa o faca sclava ei. Si sexuala.

As fi nemilos cu imbecilii astia care conditioneaza actul medical. Eu inteleg ca e greu si pentru ei. Dar de la a spera ca primesti ceva daca totul iese bine, si oamenii dau in general, si pana la a cere ca ultimul gunoi, e diferenta dintre om si mizerie.

UPDATE: Stiu pe cineva care a nascut la clinica privata. Conditii impecabile si nu a trebuit sa dea nici macar 1 (un) leu nimanui. A platit consultatiile, spitalizarea, nasterea si ce o mai fi platit. Crede ca a iesit mai ieftin decat la spagarii de la stat.

UPDATE2: O alta persoana este de mai multe saptamani intr-un spital dintr-un oras din tara. A pierdut sirul asistentelor carora le-a dat bani pentru fiecare injectie. De infirmiere se roaga lumea cu bani sa faca curat in saloane si la toalete.

UPDATE 3: Un medic imi spune ca ar vrea sa ramana aici dar ca nu baga mana in foc. Ca e trist ce se intampla si ca astia sunt niste scursuri. Si ca i se pare trist ca afara o sa trateze straini doar pentru ca aici e mizerie umana si materiala.

UPDATE4: Mara spune - la spitalul clinic de urgenta Floreasca a murit mama mea. Avea cancer. Nu i-au dat nici macar morfina impotriva durerilor. Doar in ultimele doua zile inainte sa se prapadeasca. Dar "taxele si impozitele" le plateam. Dupa ce s-a dus, am inceput goana dupa brancardier, cand intr-un final am gasit unul, mi-a spus de la obraz ca "pe degeaba nu vine".
De medic nu ma pot plange, ca am vrut sa-i dau si n-a vrut sa ia. Probabil unde stia ca mama se duce... dar despre asistente si restul personalului, niste scarbe imputite.

UPDATE5: O alta Mara imi spune taioasa ca ea a fost operata bine la Floreasca, nu a avut pile, nu a dat bani si i s-a explicat totul si a avut parte de atentie si sa fac ciocu' mic. I-am explicat ca asta cu ciocu' mic nu se poate. Pot doar sa expun si parerea ei. Inclusiv aia ca la Municipal a fost operata pe viu din cauza ca nu i-a reusit anestezia. Si a avut si pile. Si ma indoiesc ca cei care au patimit prin Floreasca or sa faca vreodata ciocu' mic doar pentru ca asa vrea ea. Mi se pare cel putin ridicol sa ceri asa ceva in conditiile in care stii bine ce se intampla in spitalele noastre.

UPDATE6: OK. Mi s-a spus ca generalizez. Nu toti cer bani. Sunt convins. Dar pare a fi un obicei destul de des intalnit.

UPDATE7: Oana povesteste experientele ei - Eu cred ca 99.99% cer bani iar tipa cu ciocu' sa ne mai caute la urmatoarea interventie daca scapa cu viata!!!!
Deja problema nu mai este ca se cer bani cu NESIMTIRE ci ca ne omoara dintr-o simpla fractura (vezi baietel de 9 ani din provincie).
- In anul 2007 am avut (spun ei) o pierdere de sarcina iar cand am ajuns noaptea cu hemoragie la maternitatea Caritas, dupa un simplu consult (precizez fara eco...nimic, analize, nimic) m-au urcat pe o capra (ptr chiuretaj) care in loc de all paper sau ceva steril... o foaie de revista (un interviu cu Andreea Banica) nu o sa uit cate zile am

- In anul 2008 am avut o alta sarcina, la 3.5 luni am inceput sa am sangerari, am ajuns la Spitalul Universitar, unde era dr meu...nu doresc sa-i dau numele ptr ca nici atat nu merita!!!! Fiind noapte m-au internat sa astept dimineata pana ajunge medicul meu sa vada ce se intampla. Precizez ca nu am primit nici un fel de asistenta medicala, medicamete, calmante etc eu fiind in plina desfasurare de avort spontan!!!
Am ajuns la spital la ora 11.00 noaptea si m-au bagat in seama la 10.00 dim cand prof dr a catadicsit sa apara si numai dupa ce m-au gasit intinsa pe jos in toaleta!!!
Evident sarciona era deja pierduta si repede la chiuretaj PE VIU!!!!!

Ei draga Mara (nota: cea cu ciocu' mic) crezi ca eu am dreptul sa am ciocul mare vis-a-vis de ac criminali nenorociti, spagari imputiti????

Oana mai precizeaza ca acum este in grija unui medic de la Sp Euroclinic unde serviciile sunt extraordinare.

14 comments:

maria said...

eu am nascut la privat. si ma felicit zilnic ca am facut asta

Anonymous said...

Diferenta intre clinica privata si cea de stat este urmatoarea: in primul caz banul merge direct la doctor pe cand in cazul doi, mai intai trece prin pusculita portocalie a statului apoi ajunge foarte putin si in buzunarul "cersetorului de la floreasca".

A generaliza totusi ca in intreg spitalul medicii cer bani precum cersetorii e ca si cum ai zice daca un evreu te pacaleste la o afacere ca toti evreii sunt hoti...??? Parerea mea este ca incercam sa remediem efectul in loc sa oprim cauza.

robin simion said...

1. pai citim cu atentie? am si scris ca nu generalizez. sunt convins ca nu toti cer bani.

2. faptul ca la medici ajunge mai putin nu duce direct la conditionarea actului medical. e o aberatie. stiau foarte bine care e situatia cand au dat la facultatea asta. ca sa nu mai spun ca multi se bazeaza pe spaga cand dau examen. eu, de exemplu, nu am dat la facultatea pe care o doream pentru ca acum 14 ani business-ul ala era mort. si am stiut ca o sa mor de foame. e atat de simplu.

robin simion said...

3. medicii care cer bani or sa ceara si daca or sa aiba 1000 sau 2000 sau 3000 de euro salariu. pentru ca, dupa cum am scris, ei iau 1000-2000 doar pentru o operatie. cum sa se priveze de un asemenea venit?

Anonymous said...

ce pot spune este ca eu am nascut la maternitatea rau famata din ploiesti,special sa vad conditiile.eram sub acoperire...
nu mi-a cerut nimeni nimic...
am fost tratata corespunzator,dar in conditiile create de stat(institutia).am nascut asistata de asistente,si in fiecare secunda de travaliu nu puteam sa nu observ si sa nu admir profesionalismul cu care isi faceau treaba-care nu era doar a lor...
in cele doua ore de posttravaliu,s-au tot nascut bebelusi.asistentele erau la fel,le incurajau pe mame,se bucurau de orice bebelus...
mi-au dat lacrimile,si nu pentru ca nascusem sau de prea multi hormoni.mi-am dat seama ca acolo nu era loc pentru spaga,nu conta ca asistenta trecea printr-un divort,sau ca avea parintii batrani si bolnavi.importante eram noi,cele care nasteam,bebelusii nostri,DREPTUL LA VIATA.
de atunci ma simt protejata stiind ca aici,langa noi,sunt oameni.
eu sunt nimeni,numele meu nu conteaza.

robin simion said...

mor de ras :))

Anonymous said...

Romanul lipsit de argumente incepe sa faca bascalie:))

Doctorul roman este si el roman si face ce face tot romanul din jurul lui incepand cu presedintele si terminand cu femeia de servici (probabil anonima care se simte protejata) :P

Nici eu nu am aparat spaga din spitale in postarea anomima de mai sus, totusi modul in care ai scris ce ai scris aici pe blog draga Robin intr-o tara civilizata reprezinta o problema mult mai severa decat spaga (te-ar da in judecata cred si doctorii in fizica :)))

Iti urmaresc blogul de ceva vreme si chiar mi s-a parut interesant si modul in care povestesti si umorul. Am simtit nevoia sa iti atrag atentia pentru ca este pacat sa derapezi de la bunul simt aratat in celelalte articole ale tale din blog.

Cat despre "anonima protejata" ... umor fin de bloc parfumat cu ironia unui colectiv de tovarasi :P

Toate cele bune.

Sa nu raman complet anonim...

Szia! ;)

robin simion said...

Deci tu erai? Unul dintre milioanele de oameni care stiu sa spuna "buna" in ungureste. M-am lamurit acum. :)))

Si ce bine ca ai simtit nevoia sa-mi atragi atentia ca am povestit niste lucruri reale, relatate de niste oameni reali, intr-un domeniu cu probleme reale, despre care stie toata lumea.

robin simion said...

Inca ceva szia-anonimule: cum adica romanul lipsit de argumente? De cand ma stiu aud de spaga catre doctori. Poate tu traiesti in Ungaria.

Ciprian said...

Zilele trecute am fost cu siguranta pentru ultima data in acest spital..care numai de urgenta nu se poate numi..in primul rand te intampina un mare...maaaare dobitoc la fisier care foarte sictirit in prostia lui in momentul in care-l deranjezi cu o intrebare...te trimite la plimbare si pleci..pleci la primbare pe holurile jegoase ale spitalului..in cazul meu spre ortopedie...astepti...2-3 ceasuri sa iasa dreaku cineva...acel cineva care ,,insista" sa astepti pe hol ca vei fi chemat si in cele din urma rabufnesti, ori intri si ii trimiti la origini, ori pleci ca in cazul meu spre un alt spital poate privat daca esti in cursul saptamanii, insa eu fiind in weekend am zis sa-mi incerc norocul la un alt spital din sistemul de stat..indreptandu-ma spre Sf.Maria de pe 1 Mai si SOC..asistenta calma...doctor de nota 10..curatenie luna..intr-un cuvant un spital care merita pe deplin sa ii aduci laude chiar daca in cazul meu nu a fost decat o mica interventie chirurgicala la o banala unghie incarnata...insa cred ca unii isi merita salariile de rahat din sistem si aici ma refer la o parte din incompetentii astia de la floreasca, iar pentru ceilalti succes si sa o tina tot asa..poate cu timpul scapam si de dobitoci!

Anonymous said...

Asa se intampla...pacientii stiu doar sa comenteze. Dar cand un medic reda o viata la fel il laudati? Un medic invata 6 ani de facultate si 6 de rezidentiat, si de ce are parte?? Salariu de gunoier si lipsa de respect? V-ati uitat vreodata cum trateaza un pacient medicul? V-ati intrebat de ce ia medicul "spaga"? Eu zic ca tot pacientii i-au invatat! Nu contesc ca din pacate exista si medici care fac de rusine aceasta meserie nobila, doar ca acestia reprezinta 10-20%. Ar fi bine sa nu generalizam. Iar unii pacienti cred ca au exagerat un pic cu povestirile... Sa va fie rusine celora care indrazniti sa numiti un medic "dobitoc"! Asta denota doar lipsa de respect, iar catalogand asa pe altii nu faceti altceva decat sa va etichetati dumneavoastra urat! Ca Romania sa fie o tara mai buna trebuie sa invatam mai intai sa fim civilizati, sa nu numit "dobitoc" nici pe un maturator al strazii! Voua ,majoritatii romanilor, nu va trebuiesc bani si salarii bune, atat timp cand nu stiti ce inseamna educatia si respectul!

robin simion said...

Anonimule. Sunt multe meserii prost platite in tara asta. Dar de aici pana la a conditiona facerea meseriei e o cale lunga si morala.
Eu stiu foarte bine ce fac medicii, atunci cand isi fac meseria. Si ii admir. Dar ei si-au ales-o si stiau ce implica. Situatia grea nu este de ieri.
Stiu oameni care s-au facut medici ca sa ia spaga. Nu dau doi bani pe ei.
I-au invatat pacientii cu spaga? Poate, cand s-au simitit datori, in urma modului in care au fost tratati. Ca nu degeaba au inceput sa dea spaga, ca totul era perfect. Nu erau bagati in seama, erau altii tratati preferential, celor care dadeau spaga li se aloca tehnologie moderna samd.
Si nu sunt strain deloc de zona medica. Am multe cadre medicale in familie si chiar eu am vrut sa ma fac medic. Pentru ca-mi place.

Anonymous said...

Eu si bunica am trecut prin Floreasca recent cu probleme diferite. Concluziile, la mine nu s-a rezolvat si eram tratat cu lipsa de interes (probabil ca n-am platit), iar ea cu lipsa de interes de catre "profesor", si cu foarte mare interes de catre asistenti pt ca ii platea. A suferit infectie si a schimbat spitalul.
Pentru ce dau 300 lei pe luna la sanatate?????????

Anonymous said...

Eu lucrez in sistemul medical, unde..., ca ce..., nu conteaza. Conteaza ca sunt in interiorul lui. Trebuie sa intelegeti ca medicii, asistentele si infirmierele sunt un colectiv ca oricare altul...unde sunt oameni de calitate si oameni de 2 lei. Indiferent de meseria practicata, ei tot așa se purtau...cred ca proporția este jumătate-jumătate, iar vina provine din generatiile trecute, din lipsa noastra de educație ca popor, din sistemul asta care ne inconjoara...care in prezent nu ne mai oferă șanse sa ducem o viața decenta. Tot ce s-a scris este f f f adevărat, si încă pot sa va mai scriu eu altele mult mult mai grave. Dar pot sa va spun tot atâtea lucruri bune. Viața pacientului in spital este o loterie. Succes!

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro