Contract de drepturi de autor - frunza verde de mohor

Wednesday, August 25, 2010


Ce zarva, ce nebunie, ce dezorientare! Nimeni nu stie ce si cum. Daca trebuie sa platesti, ce, unde, si cand. Niste angajati spun ca trebuie sa platesti la sanatate, altii spun ca nu. Codul Fiscal este acum in contradictie cu legea de functionare a Casei de Asigurari de Sanatate, de exemplu.

Nu se stie nici daca este retroactiv sau nu. Oricum eu nu le dau bani retroactiv. Cica s-ar fi auzit ceva de 5 ani. Ptiu, lua-te-ar Bocul!

Si daca nu faci venituri trebuie sa mergi la cele trei cozi sa declari asta. Daca tot nu ai ce face, stai si tu in picioare. As face un business recurent, cand se platesc taxele. Sa vand Voltaren la cozi, sa scape lumea de picioarele umflate.

Eu am, de exemplu, un contract incheiat acum ceva vreme. Am luat jumatate din bani si urmeaza sa iau restul la terminarea proiectului. Platesc noile taxe la tot, doar la ce urmeaza sa iau sau la nicio parte pentru ca a fost incheiat dinainte?

Treaba tare este ca daca nu depune declaratiile, contribuabilul risca o amenda de 2.500 pana la 5.000 de lei. Daca greseste calculele, i se poate aplica o amenda de la 300 la 600 de lei.
Si asta in conditiile in care trebuie ca calculezi tu.

Cei care primesc bani pe drepturi de autor si au si carte de munca, nu platesc asigurari de sanatate pentru contractul de drepturi. Platesc restul de taxe?

Taxele cam astea ar fi. Sa aveti in vedere ca nimic nu e clar, nimic nu e sigur. Nu va bazati foarte tare pe sumele de mai jos.

Sanatate: la un venit de 1000 de lei, contributia lunara catre asigurarile de sanatate se ridica la 55 de lei. Este 5,5% si se plateste trimestrial.

SomajPensii: 105 lei, adica 10. 5%, platibili lunar.

Pensii Somaj: 10 lei, adica 1%, lunar.

Un total de 165 de lei. Adica 16,5 %.

Trebuie neaparat sa fii prezent acolo, nu cumva sa iti vezi te treburi si sa trimiti declaratiile printr-o recomandata.

Ce tara...

UPDATE: Nu se dau amenzi deocamdata. Se pot trimite si prin posta, si prin email, de catre cei care au semnatura electronica.

3 comments:

Alex Sache said...

Cred ca le-ai incurcat putin.
E 10.5 la pensii si 0.5 somaj.
Pentru cine are deja carte de munca nu se depune deocamdata declaratie (si din cate am inteles nici nu se plateste acum)
http://www.adevarul.ro/financiar/Declaratiile_pentru_drepturile_de_autor_pot_fi_trimise_si_prin_posta_0_322768088.html

Eu am avut determinarea sa stau astazi la cozi, pot sa iti dau consultanta.
Daca nu au fost lucrati in mod special(ceea ce vor sustine inseamnand ca de fapt sunt prosti) si au facut constient chestia asta Boc, Base & comp merita executati prin aruncarea dosarelor in cap (neaparat cu sina si incopciate).

robin simion said...

am gresit pentru ca m-a indus un site in eroare.

Alex Sache said...

Si mi mi-a scapat mai sus: nu se depune declaratie la sanatate la restul stai la cozi si completezi formulare fara sens

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro