Mamaia vs. Vama Veche

Friday, April 30, 2010

Vorbeam zilele trecute cu cineva despre 1 mai. Si ma intreaba daca merg in Vama. Am raspuns ca merg la Mamaia.

Mama! Ce tragedie! Ca "Aoleu! Mergi acolo la fitze, pitzipoance si expozitie de masini", ca la Mamaia e "Fun, fun, fun" (si repetat de cel putin o data).

Genul asta de comportament in care crezi ca tu detii deciziile corecte si restul sunt mizerii le-am intalnit - fara suparare - la unii rockeri. Stiti si voi: "nu asculti rock, nu existi" si "numai rock-ul este muzica, restul e zgomot sau manele". Totul radicalizat.

Si eu doar spusesem ca nu imi place in Vama Veche prin prisma unor experiente personale (nu povestite de altii). Printre care:

- am fost de un 1 mai, mai demult, si am vazut cum se inchideau terase dupa terase ca incepusera rockerii sa se bata. Si cei care auzeau sau vedeau, in loc sa incerce sa calmeze spiritele sau sa isi vada de treaba, sareau si ei cu lanturile din genti sau de la jeansi. Mie astea imi spun despre frustrari, despre probleme reprimate pe care le lasi libere cand ai plecat departe de casa.

- nu-mi place cand LA FIECARE PAS mi se cere: 50 de bani, un leu, doi lei, o gura de bere, o gura din clatite, ce nu mai mananc din farfurie.

- nu-mi place cand vad LA FIECARE PAS oameni morti de beti, care nu se tin pe picioare si care, una peste alta, mai sunt si violenti, ca ei sunt boemi. :)))

- nu-mi place sa vad atatea femei BETE MOARTE, dormind cu nasul in nisip si facandu-se de ras in toate felurile posibile. Eu numai aici am vazut fenomenul asta in masa.

- nu-mi place cand se rupe lemn din orice. Din garduri, din terase, din orice, "ca sa facem focul pe plaja, dude" ca suntem boemi. Nu am nimic cu focul pe plaja, dar nu in felul asta.

- nu-mi place cand o gramada de tantalai se imbata si se uita la tine, fix, sau incercand sa se uite fix, in timp ce le fug ochii si se tin cu greu pe picioare. Doar-doar iese o bataie. Am vazut de mai multe ori cautarea scandalului cu orice pret.

Ar mai fi si altele dar nu-mi mai bat capul sa mi le amintesc acum. A nu se intelege ca am ceva cu rockerii. Am si amici si fosti colegi rockeri cu care nu am discutii si care nu se poarta ca niste goriloi. Adica sunt oameni normali la cap.

Macar in Mamaia nu dau toti betivii peste mine pe trotuare si pe plaja, nu mi se cere tot timpul ceva, vad mai putine femei bete ranga, vad mai putini oameni care au adormit pe plaja pulbere-imbracati-vomitati-urinati, nu sunt asa de multi Van Damme care vor sa se bata samd. Eu consider ca ce se intapla in Vama Veche zilele astea nu este boemie. Poate era cand tinea Plesu prelegeri in putza goala, acum 20-30 de ani.

Eu o sa raman cu mersul ziua in Vama Veche asa, cate o ora, mancat creveti si alte fructe de mare si peste la un nene la care merg de cativa ani si plecat de unde am venit sau mers mai departe spre bulgari sau mai departe.

Si nu consider ca numai Mamaia e locul unde te poti distra. Sunt oameni care se simt perfect in Vama Veche si nu ii consider niste imbecili. Doar ca eu inteleg in alte moduri distractia la mare. Am voie? Daca nu va deranjez. Imi cer scuze. Boemilor certareti!

PS: In timp ce scriam asta, la tv era Badea cu prostiile lui. Ce credeti ca spunea? Vazand intr-un ziar starea plajelor si ca la Vama Veche muncitorii strang gunoaiele de pe plaja a zis: "Pai stai asa, ca nu trebuie. Lasa-le acolo! Asta e smecheria la Vama Veche. Daca nu vina aia sa borasca pe maldarul de gunoaie, de beti, degeaba s-au mai apucat." Nici asta nu intelege nimic din beomie!

13 comments:

Anonymous said...

:)))) Tare articolul. Mi-a placut la nebunie. Iti urci ceva lume in cap dar afirmatiile-s pertinente, asta e...:D

robin simion said...

eu nu vreau sa-mi urc in cap pe nimeni. mi-am spus doar parerea. e dreptul meu. ;)

si nu imi place modul ala radical de a pune problema: vama or nothing!

Anonymous said...

Se gaseste vreun preten rocherist lezat si boem , sa sufere:))

Astept cu nerabdare opinii despre Mamaia cand te intorci.

robin simion said...

nu-ti face iluzii ca nici acolo nu e perfect :))

Anonymous said...

Evident, tocmai de aceea astept cu nerabdare ceva impresii obiective sau subiective.

Anonymous said...

true... nici eu nu mai merg in vama de cand "boemie" = golaneala proasta :)

robin simion said...

niste neintelesi.

Anonymous said...

Cataloghezi gresit! Nu toata lume din vama se omoara. Abia am terminat excursia de 1 mai in vama si a fost destul de frumos, exceptand vreo 11 oameni batuti. Am petrecut si-n mamaia si sincer chiar e de fite si acolo merg numai cocalari in mare parte. Daca cineva iti cere 50 de bani in vama...ai dreptul sa spui NU sau sa-i dai una in gura.Cat despre... donatul resturilor de mancare...aia este exagerata....bere poate mai cer astia, dar mancare n-am vazut sa ceara careva pana acum

Crepsley said...

Eu cred ca ar trebui sa deschizi mai bine ochii.
Zici de vama ca la fiecare 50 de metri vine cieva sa-ti ceara 1 leu,bereu,sau o gura de clatita.Ok,macar omul a avut bunul simt sa CEARA,daca vrei ii dai,daca nu,il ignori si pleci.Cred ca ai uitat de mamaia,care e impanzita de puradei de tigani,gata sa fure orice le pica in mana,sau despre aurolacii care vin la terasa cu punga de prelandez in mana si te intreaba daca mai termini si ultima bucata de pizza din farfurie,sau care iti arata ca are mana taiata,ca sa ti se faca mila si sa-i dai un ban.Pe astia nu i-ai vazut?
Zici ca in vama vezi oameni beti,agresivi,si fete bete moarte. Ok,e problema lor ce fac si cat au baut,da nu vine nimeni sa dea cu pumnul in tine doar ca nu-i place mutra ta.In Mamaia insa...lucrurile stau altfel...o garmada de cocalari dinaia cu burtile mari stau la fiecare colt de strada,si incearca sa se ia de tine,ba ca te-ai uitat la curu lu nevastasa (care apropo,e jumate goala),ba da "esti roaker",sau gasesc ei un motiv de scandal,asta evident cant tu esti depasit numeric.Iar,eu prefer sa vad o femeie beata ranga,decat una care-si unduieste celulita pe plaja...poate agata si ea ceva.Gretos.
Cat despre agomeratie...in vama esti liber sa stai unde vrei tu,toata plaja e a ta,iti pui cortul si in mijlocul mari idaca vrei,nimeni nu spune nimic. Nu ca in mamaia,unde cauti jumate de ora pe plaja,printre porci ce stau cu buricele in sus,un loc unde sa-ti intinzi si tu rogojina...si vezi copchii in curu gol ce alearga pe langa tine si-ti atunca cu nisip pe cap.
Si,daca tu gandesti aa despre vama veche..cred ca si eu m-as lua de tine daca ai veni acolo...locul tau nu e vama...ci mamaia,unde iti cheltui anii numa ca sa faci "senzatie" :-j

Unknown said...

crepsley - tu nu prea stii sa citesti? am scris clar ca asa am perceput eu si ca asta nu inseamna ca nimeni nu se simte bine acolo. poate acum intelegi. e doar parerea mea. cat despre luatul de mine, nu-ti face probleme, nu sunt foarte fricos. poti sa vii fara grija, ca n-o sa fug. ;)

Catalin said...

Lasa legionari in Fratelli sau trebuie sa iti aprobe seful de cetatuie?
Acum pe bune, si mie chestia asta cu separatismul mi se pare nasoala...

robin simion said...

care separatism?

Catalin said...

acela pe care vrea sa-l combata tanarul tau prieten si coleg yo.

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro