Leafleting romanesc

Thursday, September 11, 2008

O fata trista.
Statea pe marginea strazii si dadea ceva oamenilor. Era atat de trista de parca le dadea bani din buzunarul propriu. Imbracata ca de discoteca. Fara niciun chef. Se gandea doar ce sa faca cu banii pe care ii ia in urma chinului asta. Mie mi-a dat vreo 4-5 bucati. Probabil se grabea sa le termine. Cum ca ei infiinteaza firme repede si ieftin. Nu am crezut. Le-am aruncat.

Si, nu, nu este un caz izolat.

Romanii nu au inteles nimic din impartirea leafleturilor. Dar NIMIC.
De la firmele care le concep, la firmele care le organizeaza, de la cei ce le impart pana la cei ce ii verifica. Si sa nu uitam clientii. Nici ei nu au inteles.

Clientii spun "Sa dam leafleturi". Nu ii intereseaza cum, cine, in ce context.
Agentiile propun. Nu fac un casting de agenti de leafleting sau un training. Nu le fac costumatii, nu le spu nimic.
Firmele care organizeaza iau, complet dezinteresate, cativa copii, studenti, amarati care, pentru bani, urmeaza sa imparta. Nici ei nu le spun nimic. Le trantesc hartiile colorate in brate si le spun: "Tu esti la Unirea!".
Ei/ele merg in locatie, cu fetze lungi, pozitii sleampate, priviri pierdute si(in timp ce vorbesc la telefon cu o prietena sau se uita dupa un baiat sau dupa o masina) intind o mana de leafleturi deodata pentru fiecare persoana. Poate sunt mai multi acasa. O persoana care nu-ti transmite nimic. E ca un raft. Chiar, mai bine pui naibii un dulap acolo. Macar ala nu e sictirit.
Si, la final, nimeni nu ii controleaza. Daca ma gandesc bine, ce sa controleze? Ca nu le intereseaza decat sa isi ia inca o rochita din banii de pe leafletingul asta.

Un exemplu de cum ar arata niste fete leafletiste. Macar iti transmit ceva pozitiv. Daca iti mai spun si doua vorbe despre hartia pe care ti-o dau, deja e altceva.


















Leaflet. Leafleting. Doua cuvinte straine.
Pentru unii.


.

9 comments:

maria said...

la lyon erau unii foarte foarte tari. imbracati de carnaval, costumati, zambareti, cu fel de fel de chitari dupa ei, iti era rusine sa le zici nu :)

robin simion said...

Despre asta vorbesc.

Mihai Grecea said...

Robin, depinde si de bugetul clientului. Ca nu sunt toate campaniile de leafleting asa, stii bine. Daca faci mass-distribution de leafleti, atunci n-ai nici o sansa sa controlezi lucrurile in tara asta trista ca o fata trista. Si n-ai adus in discutie si taxele locale pentru leafleting. Triste si ele...

robin simion said...

e adevarat ca bugetul e important. dar ca sa ai o atitudine profesionista, amabila trebuie doar bunavointa si interes nu sa te gandesti numai cum sa scapi de hartiile alea.
multi gandesc, probabil, ca la banii pe care ii iau nu merita sa se consume. crezi ca aia din lyon, de care zice maria, s-au imbogatit de pe urma impartirii? eu zic ca si-au facut treaba cat mai bine.

Mihai Grecea said...

Dar in nici un caz nu pe 10 euro pe ziua de impartit flyere...

maria said...

nu cred ca aia din lyon au devenit milionari peste noapte. sa fim seriosi, asta e job pentru pusti sa aiba bani de buzunar. daca ai mers mai departe impartind flyere e cam nashpa. pe de lata parte, pe principiul se plateste prost, nu ii opreste nimeni sa stea acasa. daca tot ti-ai luat un job, macar fa-l asa cum trebuie

robin simion said...

asta voiam si eu sa spun. te-ai bagat, indiferent de conditii, fa-o ca lumea.

Anonymous said...

"fa-o ca lumea", in Romania, e aproape utopie :D

robin simion said...

din pacate asa e. sa speram ca nu in orice domeniu :))

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro