Si nu pentru ca e in urma cu pregatirile sau pentru ca are vreo alta jena. Uite de ce.
Asta e logo-ul olimpiadei de peste doi ani si a generat un scandal imens. Doar 8% dintre oameni au declarat ca le place. Comitetul de organizare spune ca este viziunea de la baza brandului nostru. Si ca este o invitatie sa iei parte si sa fii implicat. Depinde la ce trebuie sa iei parte.
Logo-ul a fost facut de agentia Wolff Olins fondata de Michael Wolff si Wally Olins. A costat 600.000 de euro. Nu, nu e o greseala. Atat a costat. Se pare ca agentia a fost aleasa fara licitatie. Poate e cu parandarat si la ei. Sa nu mai spun ca Wolff Olins a mai dat niste gherle grave in materie de branding cu BT Piper si cu PriceWaterhouseCoopers. Mare scandal si atunci.
Celebrul critic de design Stephen Bayley l-a numit o mizerie puerila si a spus ca arata ca o incercare a unui artist graffiti delincvent. Tot el a spus ca si suma este ridicola si ca exista peste 5000 de designeri talentati care l-ar fi facut mai bine pentru 10.000 de pounds. Peste toate astea s-a adaugat si faptul ca unii suferinzi de epilepsie au cazut si au avut crize cand au vazut varianta animata si organizatorii s-au trezit cu reclamatii de la organizatiile epilepticilor.
A fost facuta o petitie care a fost semnata de 50.000 de oameni in 2 zile. S-a facut si un site care te indeamna sa faci mai bine. Cateva exemple de acolo.
Unii spun ca seamana cu harta Frantei, inclusiv cu rauri si alte forme de relief. Eu zic ca este urat de oameni pentru ca e colturos, pentru ca e roz si pentru ca are umbre ciudate. A! Si pentru ca unii se chinuie sa-si dea seama ce ilustreaza.
UPDATE: Poate se refera la asa-zisa Apocalipsa din 2012.
UPDATE2: Am vrut sa vad ce se intampla daca logo-ul ar avea forme mai fluide, mai putin ascutite. Am pus mana pe Illustrator si asa arata.
Este evident ca nu s-au rezolvat toate problemele lui. Macar e mai prietenos. Mai putin violent.
0 comments:
Post a Comment