La hypermarket sa te duci cu sacul

Tuesday, March 18, 2008













Patronatele si sindicatele din industria alimentara acuza marile magazine de practici abuzive, care determina cresterea artificiala a preturilor produselor alimentare.

Iata unele dintre taxele care cresc preturile: taxa de intrare în magazine(variaza intre 2.000 si 20.000 euro), taxa de raft(intre 3.000 si 12.000 euro), taxa de deschidere pentru noile hipermarketuri, taxa de catalog, taxa pentru cap de raft, taxa de pozitionare a produsului, taxa de calatog, taxa de promovare a produselor si taxa pentru degustare. In facturi, sunt trecute drept buget de marketing.

Taxele astea, la care se mai adauga si altele, cresc preturile cu pana la 60%. WOW!

Hypermarketurile isi adauga cel putin 40% la pretul oferit de producator! Din nou, WOW!

Astfel, cele mai scumpe produse alimentare din Romania sunt uleiurile si grasimile (cu un pret dublu fata de media europeana), laptele, branza si ouale (cu aproape 100%), fructele si legumele (69%), painea, cerealele, carnea si preparatele aferente (cu valori in jur de 60 de procente).

Cateva exemple concrete:
- lapte - pret producator - 1,1lei/litru, pret hypermarket - 4,5-4,6lei/litru;
- oua - pret producator - 0,29lei/bucata, iar pret hypermarket - 0,60lei/bucata.

Dar noi, romanii, suntem un popor rabdator. Acceptam, fara probleme, sa fim furati la nesfarsit. E aceeasi poveste ca si cu tarifele Rometelecom(de pana cum cativa ani dar care nici acum nu sunt chiar lesne, va aduceti aminte ca au scazut preturile, intr-un moment, cu 60%), ca si cu tarifele la Vodafone, Orange, Zapp, Cosmote, ca si cu tarifele la orice.

Sa le dam bani, zic!

1 comments:

Anonymous said...

ar mai trebui si taxa pe al 1000-lea client, dreptul primei noptzi si impozitul pe scuze nu avem maruntzi, nu vretzi o caramea? :D

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro